fut technika

fut technika

Futás maga és a technikája nagyon fontos. Nem csak azért mert attól könnyebben haladunk vagy azért mert a helytelen futás rossz hatással van a testünkre, hanem a Darts szempontjából is.

Érdekes mi? Hiszen mi egy olyan sportot űzünk ahol az álló helyzet a leggyakoribb mégis egy mozgásos sport adja az alapot! Ugyanis a vállunk és a kezünk legjobban igénybe vett részünk amit valahogy erősítenünk kell.

A www.nlcafe.hu ezt írja:

„Mit csinál a testtel a futás? Erősíti a szívet, a keringési rendszert. Növeli a tüdőkapacitást. Formálja a combot, a feneket, a vádlit, a hasat, a derekat, és még a karokat is. Növeli az állóképességet, hatékonyan javítja a kondíciót, növeli a koncentrálóképességet. Erősíti az immunrendszert, javítja a szervezet ellenálló-képességét. Zsírégető, sőt, csökkenti a narancsbőr mértékét is. Oldja a stresszt, mert boldogsághormonokat termel. Csökkenti a menstruációs fájdalmat. Segít a magas vérnyomás és az érelmeszesedés kialakulásának csökkentésében. Javítja az izmok és a szervek oxigénnel való ellátottságát. Javítja az arcbőr vérellátását és rugalmasságát, így még szépít is. „

Az egyik legjobb dolog erre a futás. Nem csak a lábunkat és a testünk többi részét de a vállunk felkarunkat is komolyan edzhetjük ha helyes a technikánk:

A következő tanácsokat a www.divany.hu oldalon találtam:

Mire figyeljenek a futók?
Az edző kiemelte, hogy nagyon fontos a karmunka. Kevesen tudják, de – mint magyarázta –, ez
adja a futás ritmusát. Aki erre nem figyel, az sajnos soha nem fog jól futni. Ezt szerinte sokan
megmosolyogják, mert futni mégis csak lábbal kell, de ez nem ilyen egyszerű. “Óbudán lakunk. Ha jó idő van, és vége az edzéseknek, akkor kimegyünk a Margitszigetre, és fél órán keresztül nézzük a futókat. Ilyenkor elmegy előttünk vagy száz futó, és nincs köztük egy se, aki helyesen futna.”

“Minden ember más, ez teljesen egyénre szabott, ezt meg kell tanulni.” Alapvető dolgokat azért tudott mondani: nem szabad lógnia a kéznek vagy a kézfejnek, ne húzzuk fel a vállunkat, az ujjperceink ne legyenek merevek. “Ha valaki csak a kisujját is mereven tartja, az egész izomrendszer el fog merevedni.” A lazaság a legfontosabb. Mint megtudtuk, a karmunka egyik apostola egyébként dr. Koltai Jenő volt, a néhai Testnevelési Főiskola első rektora.

Hozzászólások